De avonturen van sjeik kieftdieks! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Wouter Schepers - WaarBenJij.nu De avonturen van sjeik kieftdieks! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Wouter Schepers - WaarBenJij.nu

De avonturen van sjeik kieftdieks!

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

23 September 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Aloha,

Voor de mensen die het nog niet wisten, ik ben inmiddels al weer meer dan een week weg vanuit het pittoreske Twente. Ik ben aanbeland in de zandbak van Dubai, in de Verenigde Arabische Emiraten. Hier loop ik stage bij Van Oord op het project palm Jumeirah, het allereerste palmeiland ooit gemaakt en wereldwijd bekend.

Maandagavond ben ik hier aangekomen en reis ging mooi snel voorbij. Er zaten twee engelsen naast mij in het vliegtuig, beide Arsenalfans, en een gespreksonderwerp was snel gevonden. Verder had de KLM de zaakjes goed voor elkaar. Normaal gezien ben ik niet zo’n fan van vliegtuigvoer maar deze keer wast toch zeker niet verkeerd. Eenmaal buiten kreeg ik de verwachte klimaatshock te verwerken, nog erger dan gedacht. 35 graden en dat midden in de nacht. Daarom ook maar snel gaan pitten en de volgende morgen met collega naar kantoor gegaan.

Ik werk hier in Dubai op dit moment 12 uur per dag 7 dagen in de week, en men eerste vrije dag moet nog komen. Klinkt veel maar voelt kort, en ik loop wel mooi in het walhalla, jaja, van de waterbouw rond :). De eerste week heb ik vooral rondgekeken op alle nog lopende projecten. In principe is de palm namelijk al opgeleverd, maar er is nog steeds genoeg meerwerk te doen. Zo zijn we bezig met het strand aan de binnenzijde van de crescent, de cirkel rondom het eiland. We zijn hier op et moment constant aan et dumpen met een splijtbak en zand aan et rijden. Binnenkort gaan we er pijpen inleggen van 150 meter voor de hemelwaterafvoer van de hotels. Jah idd het schijnt hier ook nog soms te regenen.., al wel iets van 5 dagen per jaar. Daarna komt er nog wat zand overheen met de hopper zodat de mensen er in de toekomst fatsoenlijk hun badlaken neer kunnen leggen.

Aan de westkant van de stam zijn we met de cutterzuiger bezig om een pier te maken. Hieraan komt over enkele maanden de Queen Elizabeth 2 te liggen, die ze gaan afmeren en ombouwen tot hotel. Geen lullig bootje voor de niet-kenners, en daarom ook een beste pier en er moet ook nog een toegangskanaal voor gebaggerd worden. Op de cutter zelf zijn we nu bezig met testen van andere snijkoptanden wat ik nu een beetje regel aangezien degene die erover ging ziek naar huis is gegaan.


Zo dat was wat inside informatie over het project. Moet zeggen et bevalt me hier tot nu toe donders goed. Mooi klein en gezellig projectteam, wel heeeel veel buitenlanders, en kijk me ook elke dag de ogen uit. Zelfs al feestje van de zaak gehad in de Madinat en rest van avonden beetje in zwembad of jacuzzi liggen fitnessen uit eten gaan en filmpje pakken. Heb een eigen auto, automaat en mooi snel en kan hier mooi deze 1 en al grote bouwput mee rond crossen. Eten is ook goed, zelfs al stampot wortels en zuurkool gehad op de ham 217. Niet zo verkeerd dus dat ik daar nu geregeld heen vaar ;). Nou dat was et wel, kan nog veel meer vertellen maar heb ik nu geen zin meer an, komt nog wa keer. Vergeet nie de foto’s nog effe langs te kijken, heb ik er niet voor niets zo men best op gedaan buiten in die broeikas!!!

Wat ik trouwens zondag zag is wel et toppunt van mafheid. 200 man die de parkeerplaats bij het Atlantis-hotel aan het aanvegen waren, paar uurtjes werk met een beetje veegmachine. Dat kan volgens mij ook alleen maar hier haha; kan me iig nie herinneren dat ik ooit zoveel bezems bij elkaar heb gezien...:p

Hou je taai in holland,

wouter

  • 23 September 2008 - 18:27

    Joep:

    Jongejonge, je zit inderdaad op DE plek voor de watertechniek. Ziet er allemaal bizar uit en dan stamppot wortels erbij maakt het helemaal mooi. Kun je nog een eilandje voor mij regelen? Veel succes daar en hou je haaks!

    Joep

  • 23 September 2008 - 18:32

    Jeroen:

    Wouter.
    Zo te zien bevalt het je wel weer van huis af te zijn! haha. Ziet er weer strak uit waar je nu weer aanbeland bent! Veel plezier daar nog verder!

  • 24 September 2008 - 09:56

    DJ:

    Moi,
    Iej bint ok flink an 't toern an. A-k dat zo bekiek ku-j doar nog wal oarig good zittn. Mooi da-j in den zandbak de Hollandse kost ok alweer evundn hebt, dan he-j tenminste nog wat um an oons in 't koale natte Nederland te deankn ;). Vulle succes doar in ieder geval nog en neet te hard warkn he ;).
    Heanig an!

  • 24 September 2008 - 15:22

    Pa, Ma, Marije:

    Ha Wouter,
    Wel anders dan in Afrika hé?
    Is de warmte nog een beetje uit te houden?
    Anders maar het zwembad in! ;)
    Zet je auto eens een keer op de foto. Hoe hoog was de bekeuring? haha.

    We laten binnenkort nog wel weer wat horen.

    Nog veel plezier!
    Groetjes

  • 25 September 2008 - 07:37

    Anne:

    Eey Wouter!

    Wat leuk dat je een bericht gepost hebt! Zo weten we nog een beetje wat je allemaal uithangt;)

    Volgens mij bevalt 't werk je ook goed, en das maar goed ook want anders had je 7 dagen in de week 12 uur per dag ook niet uitgehouden;)

    Veel plezier nog daar!! Ik ben wel een beetje jaloers met die zomerse temperaturen en een zwembad op 't dak hoor!!

    Groetjes Anne

  • 25 September 2008 - 15:34

    Rogier:

    Jow dieks, zo te zien heb je het er idd naar je zin daar. Met een goede week heb je er een nieuwe buurman bij! kom namelijk op het project Kalifha Port in Abu Dhabi. Wordt ook 7 dagen per week arbeiten, maar er is vast nog wel tijd voor een snipperdag her en der. Ben dus ook van plan nog even dubai te bezichtigen, aangezien het maar een goed uur rijden is. Als ik meer info heb over werkzaamheden etc. hoor je het wel.

    kalm an en succes daar!

  • 26 September 2008 - 08:26

    Joris:

    goeiedag,
    Zo te horen heb je het al weer goed naar je zin daar. De juiste eettentjes en zo al weer gevonden. Werk ze nog, maar dat zal wel geen probleem zijn met die uren.
    kalm an

  • 30 September 2008 - 15:37

    Saskia:

    Beste Wouter,

    Wij schrijven tekstjes voor een soort kinderkrant (o.a. interviews) met mensen met een maritiem beroep.
    We willen de kinderen enthousiast maken voor beroepen; ook in de waterbouw. Zouden we jouw ervaringen (of een klein stukje daarvan) mogen gebruiken in het krantje?

    groeten, Saskia Klomps

  • 05 Oktober 2008 - 17:06

    Wouter:

    tuurlijk kan dat saskia, als je nog meer moet weten moet je maar effe mailen naar kieftdieks@hotmail.com,

    voor iedereen, mijn telefoonnummer hier is (+971) 050-5578201

  • 08 Oktober 2008 - 20:49

    Hans Oa:

    Dag collega,

    Ik herrinner me nog enkele jaren geleden een dagje snuffelstage bij Reef. Mooi te zien dat je het vak oppakt waar zoveel gebeurt. Grote projecten in het buitenland. Klasse. We gaan met de kerst ook naar Dubai. Vrienden van ons zitten daar nu. Ben zelf ook erg benieuwd hoe ik zo'n bouwput ervaar. Je werktijden komen me bekend voor. Maar ik lees dat je voldoende tijd vind om ook de pleziertjes van het leven te ervaren. Hoe was de Ramadan? Heb je daar nog vrij voor gekregen naar afloop? Doe ze de groeten in Dubai en zeg maar dat ik er aan kom.

    Succes verder.

  • 09 Oktober 2008 - 13:32

    Tom:

    Ziet er weer goed uit, alleen verwacht ik nog wel wat meer actie foto's. hehe onder andere foto's van wat we allemaal gezien hebben bij de Durban July ;)
    kalm an daar en de groeten. Ps het is raar maar waar we zijn allemaal nog op school we moeten het 9&10 presentatie geven over afkoppelen!

  • 03 November 2008 - 17:37

    Tom :

    Heey Wouter!
    gebeurd er nog wat in Dubailand!? Ik heb vaktechnische scriptie van Zuid Afrika laatst aangepast en verbeterd. Bertus heeft hem vandaag na gekeken naar mijn mondelinge assesment over de stages, een 7:). Je hebt geluk dit cijfer voert die ook bij jou door! Kijk maar in je school mail, Bertus heeft de scriptie daar wel naar toe gemaild.

    Groet'n Tom

  • 04 December 2008 - 20:54

    Bartsegers:

    Hee Goedenavond,

    ik wil graag in feb gaan stagelopen en heb een vraagje? Waar heb jij onderkomen gevonden? GR. Bart (bartsegers@hotmail.com)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Wouter

Stage bij Van Oord in Dubai op de Palm Jumeirah

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 23209

Voorgaande reizen:

15 September 2008 - 19 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: