Jetzt geht's los... - Reisverslag uit Pietermaritzburg, Zuid-Afrika van Wouter Schepers - WaarBenJij.nu Jetzt geht's los... - Reisverslag uit Pietermaritzburg, Zuid-Afrika van Wouter Schepers - WaarBenJij.nu

Jetzt geht's los...

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

19 April 2008 | Zuid-Afrika, Pietermaritzburg

Nou mensen daar is ie dan, het eerste verslag van ons bourgondische leven hier in Pietermaritzburg City. Ik zou zeggen hou je hart vast, pak een stoel en ga er even goed voor zitten want hier komt-ie dan.

Zondagmiddag rond een uur of 11 zijn we afgereisd richting Dusseldorf Germany om het vliegtuig te pakken richting Durban. We zouden hier om 16.40 uur vertrekken met British Airways richting Zuid-Afrika, en om daar te komen zouden we overstappen in Londen en Johannesburg.

Dusseldorf 13-04-08 17.30 uur
Aangekomen bij de balie om in te checken blijkt dat er slecht weer hangt rondom Londen, thunderstorms, en daardoor kan onze geplande vlucht niet doorgaan. We worden verzocht om bij de balie van BA onze tickets om te boeken. Hier hebben we geluk want op dezelfde tijd, vertrekt er ook een vliegtuig van Lufthansa om richting Londen te gaan. We vertrekken uiteindelijk om 17.30 uur richting Londen.

London Heathrow 13-04-08 21.00 uur
Doordat onze vlucht in Dusseldorf gecanceld is en het andere vliegtuig enige vertraging heeft komen we ongeveer een uurtje later dan gepland aan op Heathrow. Nog een sprintje gedaan richting terminal 5, maar et is al te laat om in te checken. Zodoende onze tickets omgezet naar een vlucht 2 uur later. Nu kregen we wel de kans om kennis te maken met de engelse keuken. Ondanks het grote aanbod hebben we de keuze gemaakt om te kiezen voor de pekingduckwrap met hongaarse goulashsoep, en dit heeft mogen smaken.

Jo’burg 14-04-08 10.00 uur
We hadden de vlucht van 21.15 naar Jo’burg maarjah 22.30 gingen we weg. Tien uur smorgens de volgende dag compleet gekookt uit het vliegtuig gestapt en uur moeten wachten bij paspoortkontrole voor onze eerste stempel. Bijna de koffers vergeten daar. Een porter heeft ons nog geholpen om op tijd bij de goeie gate te zijn, maar nee weer te laat. Weer onze tickets omgeboekt om om 14.15 uur richting Durban te gaan. Wel lachen hier trouwens, omroeper constant druk om gates te veranderen. Wij zitten te wachten komt er 300 man voorbij lopen, 2 minuut later kunnen ze weer terug naar waar ze vandaan kwamen, andere kant terminal. Welcome in South-Africa!!

Durban 14-04-08 15.30 uur
Om half 4 uur uit vliegtuig gestapt op vliegveld voor et echte werk.. Ze hadden ons beloofd een driver te sturen die ons naar Pietermaritzburg zou rijden. Was allemaal strak geregeld, en een donker getinte man stond met een grote lach op zijn gezicht, en een groot bord met daarop onze namen, klaar in de aankomsthal. Kennis gemaakt met Walker en daarna heeft hij ons naar onze huurauto gebracht., een Toyota Corolla 1.6l, strakke hut. Daarna gas op de plaat en met Walker achter et stuur richting Pietermaritzburg want om 5 uur gingen de meeste mensen van kantoor naar huis. We waren der net op tijd en konden nog even kennis maken met paar collega’s en kleine rondleiding door the office . Daarna drukte Walker ons A4tje in hand zo van daar moet je naartoe voor overnachting, maar toen die door had dat we toch enigszins ‘nieuw’ waren in de omgeving heeft die ons der heen geleid. Tom achter et stuur en achter Walker aan gereden, ze rijden hier aan de andere kant van weg dus dit was dikke lol , ene bende op straat,tja… Hele stad doorgecruist want onze accommodatie bleek aan de andere kant van de stad te zijn. Je weet niet wat je meemaakt daar op straat( foto’s volgen nog!).

Pietermaritzburg 14-04-08 18.00 uur
Inmiddels is et al donker als we aankomen bij de accommodatie. Ze blijken een superdeluxe B&B voor ons geregeld te hebben. Tennisbaan, zwembad, alles erop en eraan, en ergens midden in de rimboe… oftewel beter kan niet. Snel gesetteld, kennis gemaakt met de vrouw des huizes Isolde, en daarna wat gaan eten. We kregen de tip van Isolde om naar the Butchery te gaan. Nog niet binnen, of de baas komt al naar ons toelopen of we niet de aanbieding van de dag willen proberen, 1kg steak met 1 liter bier. Daar valt nie nee tegen te zeggen en hebben et ons daarom goed laten smaken. Daarna nog even wat bier gepakt aan de bar en toen plat wat morgen was onze eerste werkdag.

Pietermaritzburg 15-04-08 07.00 uur

Op eerste werkdag vroeg opgestaan want om 07.30 uur zou et ontbijt voor ons klaar staan en om 8 uur zou Walker ons op komen halen. Ontbijt was echt tot in de puntjes geregeld, een vet Engels ontbijt met gebakken ei en worst ed, en dit hakte er s’ochtends stevig in. Toen maar eens naar straat gelopen en om een uur of negen kwam onze moat Walker een keer aangereden. Deze keer ik achter et stuur. Een hele ervaring dat links rijden, en et blijft lachen als je weer eens de ruitenwisser aanzet ipv de richtingaanwijzer. Hele stad weer doorgecruist, via 1 van de 1000 mogelijke toeristische routes, om vervolgens geheel disgeoriënteerd aan te komen bij kantoor. Kennis gemaakt met alle collega’s, van Umbumbuli tot Ullrich, hier loopt echt alles door elkaar, en ook met de grote chef, en verder ook kantoorplek gekregen. Beetje gesetteld, laptop geïnstalleerd en onze eerste opdracht gekregen. ’s Avonds naar ons stamcafé geweest, weer een carnivore maaltijd achterover gewerkt waar we heerlijk op konden slapen.

Pietermaritzburg 16-04-08
Walker wou ons vandaag eerder ophalen, om half 8, maar zoals op zen Afrikaans was die weer 3 kwartier te laat. Deze keer de snelweg gepakt richting kantoor. In het middaguur stond er een lading gebraden kip op tafel die verplicht soldaat gemaakt moest worden. De reden hiervan is tot nu toe onbekend maarjah et blijft overleven he.. We vroegen ons al af wanneer de eerste bedrijfsborrel gehouden zou worden, en warempel om 4 uur was er een meeting van Young-SSI. Deze verplichte bijeenkomst brengt alle werknemers onder 35 bij elkaar om te gaan borrelen, en werd dus ook niet overgeslagen. Paar Zuidafrikanen ontmoet die ons nog keer mee willen nemen naar et strand voor een lesje surfen; maar zien wat er van komt… ’s Avonds de buurman van the Butchery bezocht, pizzeria Pesto, want et vlees kwam ons de oren uit.

Pietermaritzburg 17-04-08
Vandaag voor et eerst zonder Walker richting kantoor geknald en ook direct 5 km omgereden. Verder vanmorgen onze eerste Power-cut meegemaakt, de stroom word dan in een bepaalde wijk voor 3 uur uitgezet, en doorverkocht aan een andere stad. En nu was onze wijk, Mkondeni aan de buurt. Nou kunnen wij nog een uurtje door op onze laptop, maar verder is et gewoon rustig aan doen en wachten tot de stroom weer aan gaat. Op de terugweg dwars door de stad gegaan, waar alle verkeerslichten uit waren. Grote chaos dus, en helemaal mooi toen er een brandweerwagen met loeiende sirenes en lachende brandweermensen voorbij kwam rijden. Maar goed wel heel aangekomen, ook al staan de eerste krassen op de wieldoppen, vanwege een meegepakte stoeprand van +-40cm. Daarna is Isolde met ons de stad in geweest om ons de winkelcentrums, de nachtclubs, de fitnesscentra etc. te showen omdat het nog net een uur licht was. Wel vervelend namelijk, want om 6 uur is het hier al donker.
We wouden eigenlijk daarna maar eens zelf gaan koken, maar omdat de stroom er over een uur af zou gaan, zijn we maar de stad ingereden. We hebben gegeten bij Quincy’s, weer vlees, spare-ribs aangezien dat hier toch maar iets van 5 euro kost. Ook hier ging de stroom eraf, dus zaten we al snel met een kaarsje op tafel in het restaurant te kijken. Je kon nog net zien waar je glas bier stond, maar dan hield et ook gauw op. Niet echt handig dus en daarom zijn we maar naar Frankys Bananaz gegaan, een club wat verderop in de stad. Een lounge-bar, tja de naam zegt ook al genoeg, waar de barmensen zichzelf vermaakten met het doen van zwaai en draai-oefeningen met een paar flessen drank. Paar mooie blonde vrouwen hier, maar wel zo verwend als het maar kan, want je ziet aan alles dat dit voor echt voor de rijkere mensen is. Nog even paar Millers achterover geslaan en weer terug richting huis.

Zoals je leest vermaken wij ons hier best. Mooi weer, volle bak zon en vanmiddag gewoon 35 graden hier , kan der mee door toch. Ik ga me wel vermaken de aankomende 14 weken. Zometeen maar eens et zwembad uit proberen hier...;) Doe et heanig an daar in Nederland, en hou me op de hoogte als er nog wat nieuws is...

Kalm an, wouter

P.s Tel.nummer is vanaf nu 0027782875128

• 19 April 2008 - 13:10

Jasper Scholten:

Hé Wouter,

Zo te lezen verhonger je niet daar... vôlle plezier en avontuur daar!

Gr. Jasper

P.S. doe Carike de groeten ;-)

• 19 April 2008 - 13:56

Rogier:

Yo wouter, je hebt het goed voor elkaar daar lees ik wel, wordt gewoon een vakantie dus: elke dag uit eten, verblijf in een villa en altijd lekker weer.. Alleen nog een glijbaan in het zwembed zodat je je vorm op peil kan houden :P Veel succes daar iig. Ciao, Rogier

• 19 April 2008 - 15:50

Annemarie:

Hey Wouter,

Zo een heel verhaal! Klinkt allemaal wel goed zeg, heb je mooi voor elkaar. En dat uitzicht is ook super!
    Nou veel plezier nog en ben benieuwd naar je verhalen!

Good goan,
    Annemarie

• 19 April 2008 - 17:06

Dirkjan:

Hey Wouter,

Wat een gedoe om daar te komen zeg, maar goed, zo te zien ben je daar wel goed terecht gekomen!
    In ieder geval veel succes daar!

DJ

• 20 April 2008 - 12:02

Jens:

Jow dieks,

ie hebt het nog wa good terrecht daar zo te lezen. mooi voor mekaar!
    zorg da-j die afrikanen doar een beetje aant werk kriegt;)

Kalm an gr Jens

• 20 April 2008 - 19:24

Rob K:

Skeepski!!

Goed te pas? Zo te lezen is het goed vertoeven daaro. Zo'n btje elke avond bier drinken bij goddelijke temperaturen en dat heet dan een stage. Mooi trecht! Gisteraamd naar de Megaparty Weerselo geweest! Bult volk daar, echt een super feest!

Geniet ervan daar en zorg dat je heelhuids trugkomt

Gr Rob Kempers

• 21 April 2008 - 06:44

Erik Smale:

Jowh Wouter,

wa mooi om te zien daj zelfs in zuud-afrika gewoon grolsch in ne koldekast hebt :D

moar heb noe ok zin an ne beste steak!!

heanig an, (lukt vast wa met die temperatuur'n)
    Erik

• 21 April 2008 - 07:21

Joerie Pol:

Wouter mooi werk daar kalm aan he en doe rustig aan met de dames daar

TJEU

• 21 April 2008 - 15:13

Kapper:

Jow Wouter man, alles dik in order daar onnie ak dat zo lees. Zaterdag en branden geweest bij Jos. Maar was meer pokkel'n dan brand'n verdomme Rogier had wel weer geluk. (Beetje de kantjes eraf lopen)

Groeten Guus

• 21 April 2008 - 19:16

Dirk Silderhuis:

Ha die Dieks zo te lezen heb je het goed na je zin mooi werk doe kalm an en plak er nog een paar mooien foto's van die grote negerinnen bij de massel tjou drink der nog een pa jow

• 22 April 2008 - 07:23

Chiel:

jow dieksie
    ziet dr goed uit daar bie de bush bush.. zie daj nog een paar pinquins schiet en mooi bie 't zwembad blijft liggen haha

kalm an

• 22 April 2008 - 17:03

Jeroen:

Mooi dat je je daar vermaakt! Ziet er wel mooi uit allemaal daar zo! Ik zal deze site nog wel beetje in de gaten houden. Heel veel plezier nog daar he!!

Groeten
    Jeroen olde Hendrikman.

• 22 April 2008 - 19:52

Joep:

Ziet er puik uit. Klinkt wel als het betere leven met exclusieve clubs, chauffeurs, kilo's vlees en zwembad in de tuin. Singeltje is vandaag richting Weerselo gegaan, dus alvast een mooi cadeautje voor als je weer terug bent.

• 24 April 2008 - 08:26

Rik Te Loo:

Heej Wouter,

ziet der goed uit allemaal! Heb je dat Grolsch nog meegenomen uit NL of verkopen ze dat daar ook?

Rik

• 24 April 2008 - 08:26

Rik Te Loo:

Heej Wouter,

Rik

• 12 Mei 2008 - 17:59

Gerhard En José :

hallo Wouter,

we hebben je site bekeken. Het ziet er geweldig uit. Wel iets anders dan bij de Kiefte.
    Veel plezier nog