Illegaal in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Wouter Schepers - WaarBenJij.nu Illegaal in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Wouter Schepers - WaarBenJij.nu

Illegaal in Zuid-Afrika

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

07 Juli 2008 | Lesotho, Maseru

Sambona bonjani,

Hier dan eindelijk weer eens een berichtje van mij vanuit Zuid-Afrika. Iedereen nog bedankt voor de reacties trouwens op mijn laatste bericht. De tijd gaat snel, nog maar 4 dagen stage en dan kan de rondreis beginnen. Heb weer van alles meegemaakt hier de laatste weken, mooie maar ook minder mooie momenten, zekers wb. het nieuws vanuit thuis. Hieronder het eerste deel: the Lesotho-story....

Van donderdag 19 juni t/m maandag 23 juni hadden we vrij genomen van het werk. In ons contract stonden namelijk nog 3 vrije dagen, en waarom zouden we die niet opnemen… Donderdags dus vroeg der uit, en zijn we op pad gegaan richting Lesotho. Aan de oostkant van de Lesotho-grens is er maar 1 weg die Lesotho ingaat, en dat is de Sani Pass. Op papier scheen deze weg heel beroerd te zijn, maar we konden het niet laten om het toch effe met onze VW golf chico te proberen. We hebben het echter snel opgegeven aangezien onze bolide toch niet aan de vereiste offterrain-eisen voldeed.
Om toch de berg op te komen, boekte iedereen hier daarom een ‘guided tour’ in een 4x4 voertuig. Wij hadden echter een veel strakker plan, quads huren...
We kregen een gids mee en na een korte introductie kon ons avontuur beginnen. De weg was echt slecht, stenen en alles, drama. Maar goed wij zaten op quads dus kwamen er nog wel vrij gemakkelijk overheen. Bovenop de top ingecheckt in Lesotho en hebben wat te eten gehad bij de hoogste pub in Afrika. Lesotho was verder kaal, koud, en saai, niets te zien en al helemaal niets te beleven. Daarna dus ook maar weer snel omlaag gegaan, en de quad nog effe goed losgetrokken natuurlijk.

We hebben onze reis voortgezet richting Giants Castle, en halverwege kwam ik erachter dat ik men paspoort niet meer op zak had. Hele auto uitgekamt, overal gezocht, nergens te vinden, oke die ligt dus ergens op de Sani Pass.

Goed, de vakantie ging door (geen Lesotho voor mij meer dus) en zijn in het basiskamp van Giants Castle blijven pitten. Timo,een Nederlandse student uit PMB, vergezelde ons hier omdat die ook wel toe was aan een paar daagjes vakantie. We hebben met zijn drien een hike gedaan richting de Main caves om grottekeningen te gaan kijken. Verder was het een prachtige omgeving hier, en hebben ook veel wildlife, bavianen etc gezien.

De volgende dag zijn we naar Monks Cowl gegaan. Hadden weer eens een veel te luxe huis gehuurd, maarjah dat konden we van tevoren ook niet weten. Et uitzicht was er iig niet slecht te noemen. De Monk’s Cowl-vogelshow hebben we gezien en ook hebben we de Nederlanders zien spartelen tegen de Russen op groot scherm. Onze mede-kijkers, een paar negers konden er wel om lachen, wij niet.

De laatste dag hebben we onze korte vakantie nog effe goed afgesloten. We hebben deel genomen aan een hike tot op de rand van het amfitheatre, een ‘muur’ van 1000 meter hoog. De hele dag zo’n beetje alleen maar afgrond gezien, echt een reallife berg-experience dus, en WAT een uitzicht!

Zo dat was in het kort het verhaal van het Drakensbergen-weekend. Op het moment ben ik dus nog zo illegaal ast maar kan hier..., heb echter wel goede hoop dat het goedkomt. En misschien wordt het zelfs wel een verplicht uitstapje naar Botswana, we zullen zien hoe het loopt..... Ik zou zeggen houd de site in de gaten de aankomende 3 weken want wil em wat updater houden, en kijk ook nog effe de foto’s langs.

PS Joep, ganzeborden vinden ze hier zelfs al te moeilijk...;)

GRTZ, wouter

• 08 Juli 2008 - 08:44

Deena John:

go back to work wouter!
    Nice pics btw..:)

• 08 Juli 2008 - 20:21

Rob Kempers:

Kieftdieks!

Hoe gaat ie daar in Zuid-Afrika? Heb wat van je verhalen gelezen en volgens mij vermaken jullie je prima! 3 dagen nog en de stage is alweer voorbij... Voor mij is morgen al de laatste stagedag, want we vliegen donderdagnacht naar Kreta! Dan geet d'r bie!

Veel plezier nog die laatste dagen en de aansluitende vakantie daar! We spreken mekaar weer volgend schooljaar. Stel dan voor om maar eens te beginnen met een knalfeest, want dat is er dit jaar ook niet van gekomen...